پزشک ما pezeshkema

اسباب بازی پلاستیکی باعث چاقی کودک

1391/10/3 0:38
1,503 بازدید
اشتراک گذاری

مواد شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات به كار رفته در ساخت اسباب‌بازی‌های  پلاستیكی و پستانك‌ها می‌توانند در آینده منجر به ایجاد چاقی در كودكان  شوند.

محققان كره جنوبی با بررسی میزان ماده شیمیایی دی اتیل هگزیل  فتالات در خون 204 كودك 6 تا 13 ساله دریافتند كه كودكان با بالاترین میزان غلظت این ماده شیمیایی تا 5 برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر چاقی قرار  می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان افزودند: با وجود دریافت كالری یكسان و میزان  فعالیت بدنی مساوی در كودكان مورد مطالعه، تعداد 105 نفر از آنها چاق و 99  كودك دیگر وزنی نرمال داشتند و این به علت وجود مقادیر بیشتر ماده دی اتیل  هگزیل فتالات در خون كودكان چاق بوده است.

نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: بروز غلظت‌های بیشتر ماده شیمیایی دی  اتیل هگزیل فتالات در خون كودكان، احتمالاً با كاهش اثر آندروژن و اختلال  در عملكردهای تیرویید موجب افزایش BMI‌ و در نتیجه چاقی كودكان می‌شود.

گفتنی است: پیش‌تر نیز دانشمندان وجود اثرات غلظت‌های بالای فتالات را در  بروز تولد نوزادان با وزن كم ، مشكل باروری در مردان و حساسیت و اگزما در  كودكان را به اثبات رسانیده بودند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

arezohayeshirin
3 دی 91 1:45
سلام ما كه به وبلاگت سر زديم به وبلاگ منم سر بزن بعد آرزوتو با نظر بگو تا در وبلاگم ثبت بشه آرزوها هر شب آپ ميشن يعني روز بعد همون موقع آرزوتون رو وب ثبت شده و به شما خبر داده مي شود باي