پزشک ما pezeshkema

روشی برای تقویت هوش نوزاد

1391/10/3 0:12
905 بازدید
اشتراک گذاری
 
آكادمی آمریكائی امراض نوزادان به مادران پیشنهاد می كند، برای نوزادان خود از 6  ماهگی زمانی كه نوزاد همراه با مادر از نگاه كردن به عكس های كتاب لذت می  برد، كتاب بخوانند.

بعضی از كارشناسان معتقد هستند، مادران و پدران می توانند برای نوزادان تازه متولد شده نیز كتاب بخوانند. در حقیقت مهم  نیست كه نوزاد چند ساله باشد .خواندن فرصت بزرگی است برای در آغوش گرفتن  نوزاد و برقراری ارتباط با او.
 
كتاب خواندن برای نوزادان به ساختن كلمات نوزادان و تحریك تصورات انها كمك كرده و مهارت های برقراری ارتباط  را در نوزاد تقویت می كند. در حقیقت هر چه قدر بیشتر با نوزاد خود از ابتدا صحبت كنید، در پرورش و رشد بهتر نوزاد مفید است.
 
مطالعات نشان  داده است، مهارت های زبان و حتی هوش به تعداد كلماتی كه نوزاد هر روز می  شنود ارتباط پیدا می كند. همچنین صحبت كردن با نوزاد به او كمك می كند تا  سریعتر كلمات را یاد گرفته و مفهوم آنها را درك كند.

در ماه های  اول، همانطور كه نوزاد صحبت های شما را می شنود به ریتم زبان بیشتر از  محتوا توجه دارد. بنابراین زمانی كه می خواهید مطلبی را بخوانید هر چیزی را می توانید امتحان كنید، كتابهای كودك، یك مجله و یا حتی یك رمان.

نوزاد شما ممكن است مجذوب عكس های روشن و درخشان داخل كتاب شود. بنابراین تا  آنجائیكه می توانید از كتابهای مقوایی عكس برجسته و یا كتابهایی كه دارای  تصاویر زیادی هستند استفاده كنید. تصاویر رنگارنگ ذهن نوزاد را تحریك كرده و به بیان احساسات او كمك می كند.

نوزادان در این شرایط احساسات خود  را با فریاد كشیدن، نزدیك بردن كتاب به سمت دهان و یا پاره كردن صفحات كتاب ابراز می كنند. به همین منظور به والدین پیشنهاد می شود از كتاب هایی كه  دارای صفحات مقوایی و سنگین هستند استفاده شود. این كار به دوام كتاب كمك  بیشتری می كند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)