پزشک ما pezeshkema

تأثیرات منفی تشعشعات تلفن همراه بر روی زنان باردار

1391/10/3 0:18
864 بازدید
اشتراک گذاری

 خانم های باردار، مراقب باشید.  قرارگیری در معرض تشعشعات تلفن همراه در زمان بارداری می تواند بر رشد مغزی جنین تأثیر بگذارد و منجر به هایپراکتیویتی (بیش فعالی) شود.

دکتر «هیو تیلور» محقق «آموزشگاه پزشکی ییل» (Yale School of  Medicine) اخیراً به همراه گروه خود مطالعاتی را انجام داد تا پی به  تاثیرات تشعشعات تلفن همراه بر روی بارداری ببرد. وی می گوید: ” ما موش های آزمایشگاهی باردار را در قفس هایی گذاشتیم و فقط یک گوشی تلفن همراه را  بالای قفس قرار دادیم. در نیمی از قفس ها تلفن های همراه فعال بود و در نیم دیگر خاموش بود تا نتواند هیچ سیگنالی انتقال دهد.”

محققان منتظر شدند تا موش ها بچه خود را به دنیا آورند و صبر  کردند تا موش های متولد شده رشد کنند پیش از این که رفتارشان مورد آزمایش  قرار بگیرد.

تیلور می گوید: “موش های قرار گرفته شده در معرض تلفن های  همراه فعال تر بودند. حافظه آنها کمی با مشکل مواجه شد… به طور کلی این موش ها از در و دیوار بالا می رفتند و به هیچ چیزی اهمیت نمی دادند.”

این مطالعه نشان می دهد که مدرک علمی وجود دارد که ثابت می کند تشعشعات تلفن همراه می تواند بر روی حاملگی تاثیرگذار باشد.

وی معتقد است که والدین باید در مورد وسایل الکترونیکی محتاط  باشند و به خانم های باردار توصیه می کند که گوشی تلفن همراه را از بدن خود دور نگه دارند.

بر اساس جدیدترین ارقام منتشره از سوی موسسه تلکام سازمان  ملل، در حال حاضر در دنیا به تعداد تمام ساکنین روی کره زمین تلفن همراه  وجود دارد.

سازمان سلامت جهانی نیز در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده بود که تلفن  همراه می تواند منجر به سرطان شده و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه  شده بود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)